Fina väskor & lite avlastning

Uncategorized

Lille W har somnat för natten. Jag sitter med en kopp thé och läser bloggar. Jag har precis sagt hejdå till min mamma och satt henne på buss och tåg hem. F är på jobbmöte en timme till iaf. Lugnet har lagt sig.

Det har varit jätteskönt att ha mamma här i 24 h – lite avlastning, lite mys och mycket kärlek. Jag har kunnat ta en långdusch på dagtid medan hon har busat med W. Vi har tryckt i oss varsin semla och känt oss extremt onyttiga, men oj vad gott det var! Hon har hjälpt mig med en kinkig W idag som blivit både snorig och fått torrhosta (han hostar sådär fisförnämt och gör världens gulligaste pose med munnen när han hostar, gullungen!). Jag fick precis höra att vårt lunchsällskap imorgon också är lite snoriga, så det var helt ok att dyka upp. Det var också skönt att ha mamma här när jag under en kort visit till köpcentret skulle lyfta W’s babyskydd och fästa det på vagnen och det bara drog till i ryggen. Aj! Så nu är en muskel sträckt (gissar jag på) och alla lyft gör ont. Inte bra när man har en bebis som inte kan gå själv. Ska knarka lite voltaren ikväll så jag kan vara fit for fight imorgon.

Häromdagen såg jag två snygga väskor på Åhlens, från deras Wera-kollektion. Jag vill ha en ny, snygg väska tills jag börjar jobba, helst där datorn också får plats (kommer få en storlek mindre på dator när jag kommer tillbaka). Så jag går och funderar lite på en av dessa. Men jag får inte fundera för länge, för idag dök (väldigt lägligt) rabattkuponger från Åhlens upp i brevlådan med 25% på en vara. När en väska kostar 999:- så är det ju mycket pengar. Faktiskt. Så det vore dumt att inte köpa en, eller hur? 😉

DSC_0055 DSC_0056

En reaktion på ”Fina väskor & lite avlastning

  1. Tycker absolut att du ska köpa dig en väska! Genast, redan imorgon! Annars kanske du hinner ångra dig 🙂
    Kör i vind! Det är du värd 🙂
    Kram

Kommentera

