Sjukstuga & en stund för mig själv

Uncategorized

Ja, helgen har inte varit så händelserik direkt. Sjukstuga har det varit här. I torsdags kväll, precis när min mamma lämnat, så bryter lille W’s torrhosta ut mot mer förkylning. Vi får sen ställa in fredagens lunchdejt och tur var väl det för sen kom febern. Stackars liten. Mitt mammahjärta gjorde lite ont där ett tag när han tittade på mig med röda ögon, snorig näsa, öppen mun för att försöka andas lite, trött som tusan och 39 graders feber. Men så orkade han ändå då och då fyra av ett leende mitt i alltihopa och det kändes bra. Det mysigaste med att han var sjuk var att han somnade i min famn, flera gånger om dagen. Ville helst ligga nära och bara gosa. Så himla mysigt!

Igår fortsatte febern och vi gjorde inte många knop. F skickades iväg till ICA Maxi medans jag och lille W inte gick utanför lägenheten. Idag är han lite piggare. Dock har vi fått ont i halsen. Jag antar att detta bara är början på sjukdomarna som kommer kanta småbarnslivet? Och jag antar att detta är resultatet av mer frekventa besök på öppna förskolan? Men jag tror att det är bra med lite bacillusker och vill inte stanna hemma för det. Nä, han får stoppa fler leksaker i munnen, så många han vill. Kanske blir han krasslig igen, kanske blir han immun mot nån bacill. Men huvudsaken är att han har roligt och skrattar när han är där.

Nu helt plötsligt fick jag en halvtimme för mig själv. F tog W på en promenad då han har protesterat mot att sova i en timme nu. Jag ville helst inte ha ut honom då han fortfarande har feber, men nu var det slut på att sova i knäet på mig så då är det vagnen som gäller tyvärr. Jag har enorma skoskav så jag stod över promenad. Så nu fick jag lite egentid och visste helt plötsligt inte alls vad jag skulle göra. Förutom att blogga då. Men nåt annat vettigt orkar jag inte ta mig för.

Kanske förbereda dagens middag, tacopaj? Ja, så får det bli!

Ha en fin vecka, alla ni som tittar in här! Jag hoppas på en sjukdomsfri vecka. Naprapatbesök (jag), sjukhusbesök (lille W), sjukhusbesök (jag) och ett besök till öppna förskolan står på vårt schema för veckan (om snoret ger med sig det vill säga). Kanske bokar in någon promenaddejt också. Vad ska ni hitta på?

4 reaktioner på ”Sjukstuga & en stund för mig själv

  1. Usch vad jobbigt. När man inte heller kan förklara vad det är som händer. Hoppas han blir bättre, och att ni inte blir toksjuka. Men som du säger. Det är väl bara att vänja sig 🙂

    Hoppas ni får en fin vecka, så ska jag försöka med samma sak här.

Kommentera

