Två krassliga föräldrar & en ganska pigg bebis

Uncategorized

Pust.

Den senaste en och en halv veckan i vårt hem:

Lille W blir snorig. Lille W blir febrig. Lille W blir sakta bättre, men snorar fortfarande.

F avlöser och blir krasslig i halsen, dricker whiskey. Jag känner mig bara trött, så fasansfullt trött så jag skulle kunna sova i 24 timmar. Helt groggy.

F blir hemma från jobbet hela veckan med feberfrossa, feber och värk i kroppen.

F känner sig sakta bättre men får sen mer ont i halsen igen. Jag är i någon konstig sjukstatus. Inte pigg, inte sjuk.

I måndags började lille W med mjölkfritt på dietists inrådan, då de tror han har mjölkallergi, stackarn. Hans mage blir i uppror. Matvägrar. Förstoppad.

När lille W är stenhård i magen och blöder där bak så får jag laxerande utskrivet av läkaren. Vi gav mindre än rekommenderad dos. Och ändå får lillkillen diarré upp till armhålorna. Ner i badet. Två urlakade föräldrar som är krassliga som ska ta hand om allt.

Torsdag kväll. Vi börjar känna oss lite konstiga i magen. Tänker inte mer på det.

Det magonda eskalerar. Kan man ha vinterkräksjuka utan att kräkas? Isåfall har vi det, både jag och F. Med en glad liten bebis som kräver massa uppmärksamhet. Vi har så fruktansvärt ont i magen. Magkatarr. Fryser och frossar. Mår illa, men kan inte kräkas. Svaga i kroppen. Går bara i myskläder och tofflor och morgonrock. Känner oss sunk.

Igår lade vi oss i sängen klockan åtta till Mello. Packade ner oss under massa filtar. Och med pyjamas på. Sen vaknade jag två timmar senare och svettades, av med allt igen. Sen somnade vi om och vaknade några få gånger av liten bebis som pep. F gick upp jättepigg vid sex. Jag vilade till åtta. Äntligen vaknade vi pigga! Men fortfarande med ont i magen…

Nu tvättar vi flera tvättmaskiner för att tvätta ur sjukdomen ur vårt hem. Och dricker nyponsoppa för att få i oss lite energi. Och hoppas magarna tycker om det.

Vi hoppas nu på en mycket friskare vecka!

 

Kommentera

