Så himla glad & vad underbart!

Uncategorized

Alltså idag är jag så himla glad!

Jag vill ju absolut inte säga för mycket, men idag har jag haft en bebis som jag inte sett på 7,5 månad! En bebis som varit glad hela dagen, ätit utan protester (med ett leende till och med), inte kräkts, lekt själv vissa stunder, suttit i sängen bredvid när jag klätt på mig utan att gallskrika, varit med mig på Väla och inte ens gnällt när han blev trött (bara ögongnugg och bedjande blick om att få åka hem, vilket vi gjorde) och skrattat på skötbordet.

Jag är inte van vid detta, men herregud vad underbart det är! Är det så här att ha ett glatt barn? Utan magknip?

Jag ber till alla gudar i världen att det är mjölkallergi han har och att denna ”dieten” med mjölkfritt fortsätter att fungera bra, allt för att han ska få vara så här glad och tillfreds. Då spelar nån allergi hit eller dit ingen roll, bara man vet det och kan fixa till det.

IMG_1800 IMG_1801 IMG_1803 IMG_1807

3 reaktioner på ”Så himla glad & vad underbart!

  1. hur har det gått efter den där glada dagen? har lille glade W stannat? 🙂
    det är underbart med glada barn. Som tur är för oss är vår Lily nästan glad och tillfreds varje dag. Förutom då det vankas tänder.. då är det alldeles för jobbigt för henne. Som ikväll.. sova med kliande mun är tydligen ingen hit… stackars!
    kram!

    1. De glada dagarna är så många fler! Mjölkfritt har gjort susen och jag har en bebis som sover på dagen (iaf fm) utan skrik! på em är det fortfarande stök, även under promenad. Men så mycket bättre! Och skratt och tjo och tjim! Den där magen måste ha gjort ont innan… inga tänder här ännu, men himla gropigt i underkäken, tror de är på g snart… stackars när de har ont!
      kramkram

Kommentera

