En god gärning & hur mkt det betyder

Uncategorized

Fick lite panik här på eftermiddagen då lillemans nya produkter för en mjölkfri diet började ta slut (redan). Så jag fick ta en tur till Ica Maxi helt enkelt. För att göra det så smidigt som möjligt så skippade jag vagn helt och tänkte att jag sätter babyskyddet i kundvagnen (eller tar lille W i sittgrejen på kundvagnen).

Well, jag parkerade och går mot kundvagnarna på parkeringen, med lille W i babyskyddet. Inser att jag inte har en femkrona. Och inte en guldtia. Fasiken! Jag kan ju inte bära 9 kilo bebis i 3 kilo babyskydd inne på Maxi… Jag hittar dock fem enkronor i plånboken och ställer mig vid utgången och ber människa efter människa om att få växla mina stackars enkronor mot en femma så jag kan få en j*vla vagn (så sa jag ju inte riktigt, men nästan). Men ingen kunde växa. Men så går det en dam lite vid sidan om utgången som vänder om när hon hör att en annan säger ”nej, tvyärr” till mig.

”Vad undrar du?” frågar hon.

”Om du kan växla till en femma så jag kan få en kundvagn…”, säger jag. Hon ser hur jag är helt sned av att hålla min tunga, fina kille i babyskyddet.

”Det har jag inte säger hon, tyvärr. Men du kan få denna!” svarar hon glatt och trycker en guldtia i handen på mig och ler.

Jag är glad att jag kommer på mig själv att säga TACK och le ett stort leende mot denna snälla dam.

Du räddade min eftermiddag och gjorde att jag kunde få en kundvagn. Tummen upp för fler goda gärningar!

2 reaktioner på ”En god gärning & hur mkt det betyder

  1. Blir varm i hjärtat av att läsa detta, fler goda gärningar i vardagen behövs! Det är ”små” saker som dessa som kan göra att en hel dag blir lite bättre!:-)
    Kram

Kommentera

