Idag regnar det & flyttkartongerna är många…

Uncategorized

Nu när det börjar regna så har jag lite dåligt samvete för att lille W sover på balkongen UTAN regnskydd… dålig mamma-planering där… Men, men. Han lär vakna om jag prasslar med det, så hellre lite vått på åkpåsen (för det har han ju såklart!) och glad, utsövd bebis 🙂

Jag och F sitter med varsin dator – det är ungefär det vi kan pyssla med just nu. Allt annat är nedpackat. Eller på väg att packas ner. Vi väntar in mina föräldrar som kommer efter lunch och då börjar vi flytta småsaker till vår nya hyresrätt. Den nya lyan är en helt nybyggd trea; lite väl lyxigt för fyra månaders boende men hey, skit samma. Vi kommer få kunna inta våren i en ny, fin lägenhet i väntan på vårt nya hus och det är inte fy skam. Vi hade tur som hittade ett sånt bra mellanboende!

Så här ser nya lyan ut:

Skärmavbild 2014-02-28 kl. 10.59.56

Nu ska jag se om lillsmurfen är vaken… tror nästan det… och så ska vi fortsätta flyttstöka och trycka i oss en Wallenbergare till färdigrätt till lunch 🙂 flyttande är ju underbart 😉
(tur att jag har världens bästa föräldrar som kommer sen och hjälper till med förtäring – mamma med nybakta kakor och bullar och pappa med en gryta till imorgon kväll så vi slipper laga – guld värt! <3).

En reaktion på ”Idag regnar det & flyttkartongerna är många…

Kommentera

