Tillbaka & where to start?

Uncategorized

Jag är tillbaka. Jag tror det i alla fall. En välbehövlig bloggpaus har jag haft. Andats lite. Avbockat saker på min långa att-göra-lista. Myst med lille W, som inte har ont i magen längre (halleluja!).

Men nu är jag nog tillbaka. Jag säger nog för jag vet inte. Jag liksom fullkomligt älskar det här med att blogga, det är så kul att skriva och så kul att läsa andras bloggar. Men det tar lite tid och jag vill inte lägga någon press på mina axlar. Pressen sätter jag ju själv, men det är så lätt att det blir så att ”nu vill jag blogga om det här, men när ska jag hinna det?”. Typ. Och så vill man och vill och vill men hinner inte och då känns det inte lika kul. Viljan finns, men inte tiden alltid. Men ibland så. Som nu. Lilleman sover, F är borta med vänner och jag är hemma själv. Tvätten är fixad, kaffet är i koppen och jag har liksom inget bättre för mig än att visa er att jag fortfarande lever 🙂

Så vad har hänt sen sist då?

Har lille W lärt sig krypa, kanske ni undrar? Svar: Nej! I mer än 1,5 månad har han tagit sig upp på alla fyra och står och gungar med rumpan men kommer inte på hur man ska ta sig fram. Jag tror jag dör snart. Frustrationen är enorm från hans sida, han vill men kan inte liksom. Jag vill hjälpa honom, men det går ju inte. Trixet nu är att då och då lägga honom på min klistriga yogamatta, som ger mer stöd för små knubbiga knän som hela tiden faller utåt sidan och gör att hela han hamnar i Anja Pärson-positionen ”sälen”…

Ni kanske också undrar om jag har börjat jobba någonting? Svar: JA! Denna karriärtjej kunde inte riktigt hålla sig. Nu när det börjar vara roligt på riktigt att vara hemma och mammaledig så börjar jag smygjobba en dag i veckan, inte mer än så men ändå tillräckligt. Jag känner att jag behöver det, för allas skull. Det kom ganska plötsligt på. Jag kände att jag behöver ge det till mig själv. En dags jobb i veckan där jag får använda hjärnan lite mer, äta lunch i fred med trevliga kollegor (ursäkta sötungen, du är fint sällskap du också!) och byta ut mysbyxorna mot jeans och kavaj. En dag i veckan kommer bli perfekt. Jag kommer inte ha några arbetsuppgifter sa min chef. Vad bra, svarade jag. Jag ska ”bara” vara support där det behövs i teamet och mer bidra med min erfarenhet (herregud, jag har varit där i snart åtta år!) och vara med på möten och sånt där jag kan bidra med något utan att själv driva projekt eller så. Kommer passa perfekt tror jag. Nästa jobbdag är på torsdag! (F och lille W gillar också att de kan umgås på egen hand en dag i veckan).

Vad upptar all min hjärnverksamhet just nu? Svar: vårt blivande hus!
Allt från sten till garageuppfart till posters jag kan rama in och sätta i trappan upp till övervåningen. Vissa beslut är så svåra (hur många olika grå nyanser finns det på sten?!) och vissa beslut är så himla roliga (som att inreda lille W’s rum, can’t wait!). Just precis nu har jag drunknat i alla snygga posters som jag hittade här – Room99 – lär bli ett köp på ett antal fina! Jag är svag för just tryck och just olika texter. Älskar typografi. Har idéer på några egna posters som jag tänkte sätta upp i huset… om tid finnes så tror jag att kreativiteten hittat tillbaka lite 🙂

Har ni inredningsinspiration så skriv gärna! Jag kan inte få nog!

2 reaktioner på ”Tillbaka & where to start?

  1. En paus kan vara så himla SKÖNT ibland !
    Att bara få ägna sig åt det verkliga livet utan stressen att ”prestera” ord.

    Även här kommer en del av skattepengarna hamna på sparkontot, men jag hoppas även på en vecka till solen i sommar. Om det blir så återstår att se – men hoppas kan man ju alltid !

    Kram

  2. Härligt att du är tillbaka 🙂

    Tro mig att jag vet allt om att knarka inredning. Jag köpte en Elle häromdagen, alltså inte inrednings-Elle utan den vanliga, för att försöka mig på nåt annat än inredning. Skittråkig var den, det enda jag tyckte var kul var sidorna med inredning. Så jag fortsätter med inredningstidningar. Plaza interiör är en trevlig uppstickare 🙂

Kommentera

