Underbart väder & loppis

Uncategorized

Gud, vad underbart väder det är här i skåne!

Nu sover lillsmurfen på balkongen, men innan dess hade vi familjemys på en filt på balkongen och vi tog ut lille W’s leksaker så han fick andas frisk luft medan han lekte. Kände att jag blev en bättre förälder där och då. Mysigt!

Tro det eller ej, men idag har jag fyndat på barnloppis! Det är svårt att tro för dem som känner mig väl, för jag är mer en sån person som säljer på loppis, men aldrig köper. Jag har liksom tyckt att det varit lite ofräscht. Använda något som någon annan okänd person haft på sig (ni får ursäkta, men så har mina tankar gått).

Men nu, när lillsmurfen växer så det knakar och man känner att ”Gah, han måste ha nya bodies, tröjor, byxor… Allt!”, ja då är några fynd på en barnloppis ganska bra 🙂

Jag har fortfarande lite issues men försöker se bortom det. Det är bra att saker och ting återanvänds. Och att fina, hela, rena plagg får nytt liv på ett barn som kommer se jättesöt ut i dem. Jag shoppade för 145 riksdaler och fick då 11 (!) plagg och en leksaksbrandbil 🙂 jag köpte tröjor, cardigans, bodies och byxor (oanvända med lappar kvar!). Fynd från Benetton, Pop, Name It, H&M och Lindex. Jag kommer nog att köpa fler saker på loppis till lille W i framtiden. Lite urtvättat och nött, men skit samma. Lille W blir lika söt och glad för det 🙂

En reaktion på ”Underbart väder & loppis

Kommentera

