Sjukstuga & spahelg

Uncategorized

När man inte själv mår helt hundra och helst av allt bara vill ligga nedbäddad och se på tv, så är det ganska tufft att också vara mamma. F är också krasslig men inte lika illa som mig. Imorse, när vi hörde lille W jollra vid kvart över sex ungefär, så utbrast F att ”idag, just idag så önskar jag att vi bara kunde ringa in en nanny”. Och ja, det var faktiskt så. Två krassliga föräldrar och en megapigg bebis. Bara att gå upp såklart. Och bara att tänka bort drömmen om att ligga nedbäddad och vila för mig idag, utan inta mammarollen som vanligt och underhålla grinig bebis.

Lille W’s humör har ju blivit fantastiskt mycket bättre sen han blev mjölkfri – det är som dag och natt. Men just nu är det allmänt gnäll mest hela tiden. Jag tror det är krypfrustrationen. Fortfarande kryper han inte. Tio månader gammal imorgon och frustrerad till max. Lägger sig i krypposition ungefär hundra gånger om dagen och landar i ”sälenpositionen” ungefär lika många. Men snart så kommer det, för idag tog han ett krypsteg framåt och sen Sälen. Så det kommer! Jag vill inte stressa på hans krypning, det kommer när det kommer, men jag ser hans enorma frustration. Han vill så gärna.

DSC_0262

I helgen fick jag dock vilat upp mig på spa med min mamma och lillasyster. Trots att jag inte hade någon röst, hade hemskt ont i halsen och en begynnande förkylning (som nu brutit ut till max) så kunde jag njuta. Kanske inte lika mycket av bubbelbad och bastu, men av att bara vara och sitta och läsa en bok. Eller äta i lugn och ro. Hotellfrukost och trerätters middag. Dricka vin och bubbel. Läsa ännu mera bok. Njuta av tystnaden. Och så njöt jag av att åka tåg fram och tillbaka, det var skönt. Jag som alltid åker bil. Jag ska ta med mig spalugnet nu under de närmsta veckorna.

Nu ska jag knapra lite mer alvedon innan lillsmurfen vaknar och det är full rulle igen.

DSC_0249 IMG_20140406_100445  IMG_20140405_144433 IMG_20140407_111710

 

En reaktion på ”Sjukstuga & spahelg

Kommentera

