Min jobboholic-familj & onsdagskväll

Uncategorized

Tv’n står på hos mamma och pappa i bakgrunden.

Jag sitter i soffan och jobbar. Jag ska inte in till kontoret denna veckan, den enda dag jag jobbar, utan ska göra en presentation hemifrån på kvällstid istället.

Mamma sitter vid matbordet några meter ifrån. Jobbar hon med, för hon har det stressigt som alltid på jobbet. Jag är glad att jag jobbar på ett privat företag och inte kommunalt som min kära mor. Pust.

Pappa, ja han sitter inne på sitt kontor och kvällsjobbar. Han checkade ut vid tre för att spela golf och då får han ta igen lite på kvällen. Så är det att vara egenföretagare. Flexibelt.

Vi är alltså tre vuxna här. Tre av tre jobbar. Varifrån har jag fått mitt workoholic-beroende mån tro? 😉

Skämt å sido, särskilt sociala är vi inte. Vi möttes i köket för en timme sen iaf och hällde upp kvällskaffe i varsin kopp. Men så utbrast mamma helt plötsligt: ”Men det är ju onsdag idag!”. Och både jag och pappa förstod vad hon menade.

Varje onsdag tar mina föräldrar en liten mummelmann, som är ungefär som jägermeister. De firar att det är mitt i veckan typ och gör en vanlig, tråkig onsdag lite roligare helt enkelt. Jag gillar inte mummelmann, men om jag är här en onsdag så tar jag en Kaluha. Gott det med 🙂

Så fungerar min lilla familj, hihi.

Ha en fin kväll!

Måste bli bättre på att ta bilder till bloggen! Sjukt tråkigt utan bilder ju… Men man har ju fullt upp med en liten och det är ofta jag glömmer att ta fina foton… skärpning på den fronten, Josefine!

En reaktion på ”Min jobboholic-familj & onsdagskväll

Kommentera

