Nystart & hur ska det gå till?

Uncategorized

Jag behöver en nystart med bloggen på nåt sätt, för att hitta inspirationen igen. Jag vet inte hur, men har ni några tips så kom gärna med dem!

Det är så kul att blogga. Jag går ofta under dagarna och kommer på saker jag vill skriva om. Men sen så finns inte tiden att knåpa ihop inlägget. Jag som är lite av en mobilnörd har inte riktigt kommit in i mobilbloggandet. Tyvärr.

Det som har hänt är att jag kommit in i min träning igen och jag mår så himla mycket bättre! Den största anledningen att jag nu fått tummen ur är att jag känner av smärta i mitt bäcken, ungefär som foglossningen jag hade under graviditeten. Not nice. Men nu så! Med hjälp av sjukgymnast så gör jag hennes styrkepass två gånger i veckan. Sen så tränar jag och några andra duktiga mammor Mamma BootCamp i pålsjöskogen en gång i veckan. Tufft pass där barnet hänger med i vagnen. Utöver det rider jag två kvällar i veckan och promenerar dagligen ca en timme i lugnt tempo med vagnen. Mina bäckenproblem är lite bättre, men jag känner fortfarande hemsk smärta vissa dagar, främst när jag promenerar eller tar minsta lilla steg bara hemma i lägenheten. Jag hoppas att detta går att träna bort för gott snart…!

F är på veckolånga resor då och då nu under våren och då passar jag och lilleman på att umgås med mina föräldrar, världens bästa mormor och morfar. Morfar är ju favoriten nummer ett. Vilken lycka när lille W får umgås på tu man hand med honom varje morgon när vi är där! Och vilken lycka för morgontrötta mamma och mormor som får sova samtidigt, och som sen är utvilade för mer bus! Win win.

För övrigt så har ändå det här året gått sjukt fort. Snart är lille W ett år. Ett helt år! Känns overkligt. Hur har det gått till liksom?! Det har varit tufft, med alla sömnproblem och magont. Men nu är det liksom helt annorlunda. Det där ljuva mammalivet, som alla pratat om, det har jag nu! Och nu har jag bara 7 veckor kvar av mammaledigheten. Och sen efter det 5 veckor av semester för mig och föräldraledighet för F, det vill säga fem veckor av familjemys! Och sen… sen väntar jobb igen. Ska bli kul att gå upp på fulltid igen och ge järnet på jobbet, som den karriärista jag ändå är, men också lite skrämmande. Kommer ju sakna lille ligisten något alldeles jättemycket!

Bjuder på lite bilder från senaste tiden. Och så hoppas jag att tiden infinner sig så att det inte blir lika länge till nästa inlägg. Vad händer i era liv? Något nytt? Ha en fin dag!

IMG_1966

Mat är gott!

IMG_1992

Duplot hos mormor & morfar är stora favoriten!

IMG_1998

Undra vad som rör sig i litens hjärna? Vår lille funderare!

IMG_2086

Snorig liten vilar ut hos mamma ❤

IMG_2095

När man precis lärt sig krypa, och ska lära sig att stå samtidigt, blir det många blåmärken i pannan… ajajaj!

IMG_2105

Liten jeansrumpa! Svårt med pojkbyxor med mjuk midja som också är coola – men jag hittade! På Kappahl, storlek 86 fick det bli för att nå om lilla magen ❤

IMG_1968

2 reaktioner på ”Nystart & hur ska det gå till?

Kommentera

