Dag utan plan & val av barnvagn

Uncategorized

Idag var en dag utan planer. Ibland kanske man jublar och tänker, åh, vad skönt! Men med en 11-månaders som vill bli konstant underhållen, så är det mer, ånej! vad ska vi hitta på idag då?

Det regnade, så vi tog en tur till Väla, lilleman och jag. Åt lunch, strosade lite i affärer. Det låter väl mysigt? Det var inte jättemysigt, om jag ska vara helt ärlig. På Wayne’s skrek han höga ljud (först av glädje, det är ok, sen av enorm frustration) ungefär en gång i minuten. De runt oss kastade lite halvglada blickar på mig då och då. Störde dem i lunchen liksom. Medan jag försökte roa så gott jag kunde (och mata och mata mig själv) så blev det halvt matkrig. Jag hade glömt haklapp, det var nummer ett. Nummer två var att lille W nu börjat slå ut med händerna häftigt när skeden kommer mot munnen så att maten flyger. Det hände några gånger. Och gjorde han inte det så bet han av maten på halva skeden så att andra hälften flög ut på kläderna. Och på min tröja. Och min scarf. Och på barnstolen. Och på golvet och nya skorna. Pust. Tålamod! När jag högt sa att ”nu lämnar jag dig här och handlar själv”, så fick jag återigen Evil eye från de bredvid. Nu för att de säkert tyckte jag var en dålig mamma som sa så. Well, well.

Sen så skulle vi shoppa presenter. Jag hittade 1 av 3, det fick räcka. Att gå i leksaksaffär trodde jag att lille W skulle tycka vara roligt, men icke. Fyra majskrokar fick jag muta med, det enda som muntrade upp honom denna argdag.

Väl hemma blev han glad igen. Mumsade mellis och lekte. Han kanske ville varit hemma hela dagen, vem vet. Svårt att veta när de små inte kan prata.

Just ja, vagn skrev jag i rubriken också. Jag älskar vår Brio Smile, MEN ibland får jag krupp på vissa saker. Som på bromsen, som precis är reklamerad och bytt till ny, och som fortfarande fastnar då och då (typ varje gång). Och suffletten som låter EXTREMT mycket när man fäller upp och ner. Och att det är väldigt klumpigt (eller om det inte går alls?) att fälla ihop vagnen i en del (sittdel och underrede) så att den måste delas när den ska in i bilen.

När tålamodet redan prövats, så vill man bara ha en barnvagn som gör EXAKT som man säger. Hör du det, Brio Smile?

2 reaktioner på ”Dag utan plan & val av barnvagn

Kommentera

