Härliga fredag & en bra avslutning

Uncategorized

Hej Fredag!

En ensamdag för mig och lilleman då F jobbar och sen är på jobbgalej. Igår kväll var jag less på alla sambons utemiddagar med jobbet (ikväll var det jobbfest i Malmö) men sen bestämde jag mig för att tänka positivt istället. Myskväll med lilleman och mig själv fick det bli! Fredagsmys deluxe.

Vi promenerade till Maxi och väl där, tillsammans med alla andra helsingborgare (självklart kom vi dit preciis när alla slutat jobba typ), så köpte vi gottis till lilleman (välling) och gottis till mig (taboulleh, tzatsiki och kycklingspett från delikatessen).

När lille W fått sin middag, något sen men han var lika glad ändå, så plockade jag undan i lägenheten med honom hängande på armen. Huuur mycket kan en vuxen och en bebis egentligen stöka ner under en heldag hemma? Oh. My. God. Jag försökte göra det till en rolig stund och flög flygplan och busade med lille W under tiden. Mest för att han sen skulle vara en glad prick då jag bestämt mig för att träna. Yogamatta fram, klä av bebis lite så han får lite fredagsfeeling och kan krypa rundor utan att svettas ihjäl och sen köra igång!

Tydligen var det extremt roligt idag att titta på mamma när hon tränade så detta blev succé! Vi busade, lekte tittut och kurragömma och pussades mellan mina utfallspromenader, knäböj, armhävningar, plankor och rumplyft 🙂

Lille W blev lite hyperaktiv och kröp runt som en galning fram och tillbaka mellan alla leksaker och bara flinade och busade, men som tur var slocknade han på ungefär trettio sekunder när jag lade honom efter välling så det var nog bra han fick ur sig lite energi.

Nu har jag ätit upp delikatesserna och har bara vin kvar. Fortfarande i träningstightsen, så jag känner mig fortfarande duktig. Smaskar lite brieost också, så underbart gott det är…

Ensamkvällar kan ju ha sina fördelar också.

2 reaktioner på ”Härliga fredag & en bra avslutning

  1. Det låter ju supermysigt. Man kommer långt på inställning, det blir ju sällan roligare än man gör sig. Men lätt värre än man tänkte sig om man är på det humöret. Om du fattar 🙂

Kommentera

